Hoe maak ik een pan met een keramische antiaanbaklaag goed schoon?

Het gaat om een Bk Balans pan met een keramische coating, dus geen gewone antiaanbaklaag.
http://www.bk.nl/producten.php?command=product_detail&sre_id=4&nim_id=2&pdt_id=54

Normaal was ik deze alleen af met water, af en toe een zwak sopje, werkt prima. Nu zit is er toch iets aangekoekt, waarschijnlijk iets te warm geworden.
Bruine aanslag in het midden van de pan, met een mes kan ik het er wel afkrabben en de coating heeft daar niet zichtbaar last van. Toch twijfel ik of het wel goed is om het zo te doen, tevens is het nogal veel werk, dus een makkelijkere manier zou ook fijn zijn.

ps. liever geen chemische middelen.

Toegevoegd na 27 minuten:
Het is een heel dun laagje, wat er al een tijdje zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is helemaal niet goed om te krabben. Oplossen in water is het beste.

Het beste antwoord

Als het er ingebrand is, krijg je het er waarschijnlijk niet meer uit.

Zo niet, dan kun je de pan met een speciaal schuursponsje voor teflon pannen schoonmaken. Deze krast niet, maar je kunt er wel aangekoekte lagen mee losschuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zet hem gewoon een nacht in een sop van afwasmiddel, dan kun je het er morgen met een pollepel voorzichtig uitkrabben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik al eens gedaan, werkt niet. :(
Ik heb de vraag iets aangepast, want het was niet duidelijk dat het er al een tijdje zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dan de schuursponsjes van Loenie proberen ;)"