Hoe is een en ander in de wet geregeld: als ik boedel van iemand anders bij mij thuis heb kunnen ze dat toch innemen bij faillissementsinname?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Drepolli
12 jaar geleden
Als ze het niet kunnen vinden dan kunnen ze het niet innemen

Antwoorden (3)

Ja dat kan tenzij het op jouw naam staat en jij geen financiële problemen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat niet aantoonbaar niet van jou is kan in beslag genomen worden. op een paar dingen na:
"Op sommige zaken (roerend goed) kan geen beslag worden gelegd, zoals het eigen bed en beddengoed, de kleren die men aanheeft, voedselvoorraad voor een maand, gereedschap dat men nodig heeft om mee te werken, zaken van de partner / medebewoner [waarbij dus aangetoond moet worden dat het niet van jou is], bezittingen van verhuurder of huurder en de inhoud van een bankkluis (deze kan alleen geopend worden wanneer er een redelijk vermoeden is dat er vatbare goederen in liggen)."
http://www.monetos.nl/financieringen/schulden/inbeslagname/uitzondering/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In aanvulling op het bovenstaande: de belastingdienst kan zogenaamd bodembeslag leggen. Dan nemen ze alles in beslag wat zich op 'jouw bodem', je terrein, bevindt. Ongeacht van wie het is. dat kan als je failliet wordt verklaard, maar ook in andere gevallen dat je je belasting niet kunt of wilt betalen.
teusvh